- خط ِ تیره -

آپلود عکس

 

وقتی دختــــر باشی و بچهِ آخــــر

آن وقت دنیای پــــــدرانه ِ دختـــــرانه تو را فقط کسانی می فهمند که

دختــــر باشند و بچه آخــــــر

و لذت شنیدن ِ « زهـــــرا ِ بابا » را فقط کسانی می فهمند که

دختــــــر باشند و بچه ِ آخـــــر و زهــــــرا !...

  

 

کافی ست مُعــَــلــَّـقْ باشی

میان ِ خواستن و نخواستنـَـ ت

« خواستن » ی از سر  ِ دل

و « نخواستن » ی از سر  ِ  عقل

آن وقت است که میآید با تمام مهــــر  ِ پـــدری اش ، با تمام صــلابت مــــردانه اش در مقابلـ ت می نشیند

و به جنــــگ درونیــ ت پایان می دهد

شاید همه حرف هایش را این روزها از خیلی ها شنیده باشی

ولی فقط گفتن اوست که دلــــ ت را قــرص میکند

وقتی در چشـــم هایش بار دیگر میخوانی که جز خوشبختی ِ تـــو چیز دیگری نمیخواهد  

وقتی همه حــــرف هایش مثل همیشه برایت ســــکینه ِ دل به همراه میآورد

دوست داری که بازهم برایــ ت بگوید از همه آنچه که ، برایــ ت از زبان او دلنشـــین است

آن وقت است که وقتی حـــرف هایش تمام می شود میبینی انگار هیچ وقت مُعــَــلــَّـقْ نبوده ای بین عقل و دلت

آن وقت است که میخواهی تمام این غـــــرور لعـــنتی ات را پرت کنی کناری

و مثل زهـــــرا کوچولو به بغلـ ش بروی

دست به گردنـ ش بندازی و بوسه بارانـ ش کنی

مثل آن قبل تر ها که بازوی بابا بالشت زیر سرت میشد

و تو مست از گرمای مهرش و اطمینان از حضورش به خواب میرفتی

 

***

 

باید دوباره سجاده ام را پهن کنم و سجده کنم برای شکرت

به خاطر پدر و مادری این چنین یگانه

بگذار بازهم قرارمان را با هم مرور کنیم

من را زودتر ببر

سایشان را بر سرم مستدام بدار

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

بابای من

ته تغاریت این روزها عاشقانه تر دوستت دارد

ببخش که نگرانت میکنم

ببخش که خوب فرزندی نیستم برایت 

روز  ِ میلاد مولامان علی بهانه شده است برای قدر دانی از شما

روزت مبارک !...

 

 

 

| ز. عین |

حاشیه بر متن  (۲۴)

سلام علیکم
حرف دل همیشه قشنگه ، چه تلخ و چه شیرین !
این روزها یاد دردانه آقا ابا عبدالله الحسین (ع) رهایم نمی کند ...
| ز- عین |
.
و من هم
دختــــــرم و بچه ِ آخـــــر و زهــــــرا !...

وما چقــــــــــــــــــــــــدر شبیه هم هستیم در این متعلقات ..


خیلی خوب نوشته بودی آبجی خودم
| ز- عین |
.
۲۲ خرداد ۹۰ ، ۱۳:۵۸ دلتنگ شهدا
سلام

دستانت بوی زحمت
چشمانت رنگ خستگی
اما صدایت زنگ زندگی است
پدرم ...
دستانت ، چشمانت و صدایت را عاشقانه دوست دارم .

عیدتون پیشاپیش مبارک بانو
یاعلی
التماس دعا
| ز- عین |
.
سر
| ز- عین |
.
واااای چقدر قشنگ گفتی
چقدر حرفای من بود
خانواده تان سلامت و پایدار
| ز- عین |
.
۲۳ خرداد ۹۰ ، ۲۲:۱۶ گمنام مثل پدرم
سلام خواهری ..
اصلا نمیدونستم اینجا وبلاگ توئه خیلی خوشحالم از اشنایی با وبلاگت خیلی رسا وعالی قلم میزنی
به روی چشم حتما سفارشتو به بابام میکنم
حتما که بازم میام
| ز- عین |
.
آخی ... چقدر قشنگ ..
| ز- عین |
.
عسل بابا!

مطلبت مثله خودت شیرینه
| ز- عین |
.
سلام عزیز خواهر...
بسیار زیبا بود.
فقط!!!
خدا کنه دختر شهیدی ازینجا رد نشه...
| ز- عین |
.
ممنون

خدا قوت

ما بی سلیقه ایم تو حاجات ما بخواه

ورنه گدا مطالبه ی آب و نان کند
| ز- عین |
.
چقد خواهر جدید پیدا کردی تاز گی ا
حسودی :(
| ز- عین |
.
برکه ای
نفسی
عاشق َش شده است
.
.
.
و نگاه ِ پر مهر فرزند بر پدر و مادرش عبادت است
عبادت َت مقبول

سایه ی پر مهر همه پدران آسمانی
بر سر ِ فرزندان ِشان
باقی
.
.
.
در پناه ِ حق
| ز- عین |
.

lممنون بابت حضورتون
| ز- عین |
.
بابا،آب آب

وقتی بابا برایم بشود آب آب،

هیچ آبی برایم بابا نمی شود...
| ز- عین |
.
یک جورهایی برایم غریب است.
وقتی یادم می‌آید پشت این شکلک مردانه یک قلب است.
یک بسته شکلات را سه ماه نگه داشت و لب نزد تا قبل از فرزندش نخورده باشد چون فرزندش عاشق شکلات بود...
این را هرگز نمی‌توانم فراموش کنم...
پشت این شکلک مردانه یک قلب است...
اگر پرستش جز ذات خدا مجاز بود،بدون شک تو را می پرستیدم.تو تجلی خدایی،تو تجسم صفات خدا و معیارهای خدایی،تو خلیفة الله علی الارضی،،تو هدف انسانیتی ،تو خدا نیستی ؛ ولی وجود تو را جز خدا پر نکرده است...
پــــــــــــــــدر

همون کسی ست که

لرزش دستش دیگه چیزی از چای توی استکان

باقی نگذاشته ...

ولی وقتی بهت میگه به من تکیه کن ؛

تو

انگار کــــــــــــــــــــوه رو پشتت داری ...
می خواهم دوباره صدایش کنم، و با همان دستان پر از صداقت کودکی بگویم

« بابا! روزت مبارک...»
آرزوی قشنگی بود ...
سلام
قشنگ بود
یه سوال مهم
چرا دخترا همه بابایی هستن؟
جدا دلیلش برام روشن نیست؟
| ز- عین |
.
سلام
خیلی عالی بود
ببخشید که دیر اومدم مهم اینه که پاگیر شدم...
التماس دعاهای ناب
| ز- عین |
.
به به...
نگاه و نوشته ات زیباست...
اما تو هیچگاه از من فاکتور نگرفتی تا به صفر مطلق برسم...
...
؟
مطلب جدید بزارررررررررررررررررررررررررررررررررر
| ز- عین |
.
همیشه یک نگاه عاشقانه بود
همیشه نام یک عمو به آّب بود
همیشه انتظار راه بود
که تا افق برای او دعا کند
خداخدا صدا زند
همیشه حرف «ب» برای او به معنی سراب بود
ولی بدان به جان نام قدسی ات
که این همان بنام یار بود
.
.
کنار علقمه چه سیر می کند مرا !
رها شدم به آب و درد می کشد صدای دخترک
تو هم رها شو از فراق واژه ها
همین کناره ها بشین و انتظار . . .
لبیک یا حسین

ارسال حاشیه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">