- خط ِ تیره -

آپلود عکس

شما هم دعوتید :)


 روحیّه‌ی جهادی را بر روحیّه‌ی تافته‌ی جدابافته بودن ترجیح بدهید. یکی از خطراتی که گریبان کسانی را که یک امتیازی دارند میگیرد، این است که احساس کنند تافته‌ی جدابافته‌اند، احساس کنند یک سر و گردن از همه بالاترند؛ این خطر بزرگی است، این یک خطر شخصیّتی است، یک بیماریِ شخصیّتی است؛ نگذارید این بیماری در شما رشد بکند و راهش هم این است که کار جهادی و روحیّه‌ی جهادی را در خودتان تقویت کنید. روحیّه‌ی جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن، کار را وظیفه‌ی خود دانستن، همه‌ی نیروها را در راهِ کارِ درست به میدان آوردن؛ این روحیّه‌ی جهادی است. برای اینکه این روحیّه‌یجهادی در شما تقویت بشود، حضورتان در اردوهای جهادی خیلی خوب است. نگویید وقتمان تلف میشود؛ نه، بیشترین و بهترین استفاده از وقت همین است. درستان را بخوانید، پژوهشتان را بکنید، کارتان را بکنید، در اردوهای جهادی هم که در دوره‌ی سال، چند هفته‌ای انسان را مشغول میکند شرکت کنید. این شما را با متن مردم آشنا میکند، این شما را با مشکلات و معضلات جامعه که غالباً از چشم مسئولین دور میماند، آشنا میکند. بعضی از مسئولین خبر از واقعیّتهای جامعه ندارند، دُور خودشان و یک شعاع محدودی را فقط می‌بینند؛ [اینکه‌] در روستاها چه میگذرد، در شهرهای دور چه میگذرد، در خانواده‌های فرودست چه میگذرد، اینها را اصلاً ملتفت نیستند. این را من در طول این تجربه‌ی طولانی بیست سی ساله، مکرّر تجربه کرده‌ام؛ این را دیده‌ام در بعضی‌ها که به شما عزیزانم دارم عرض میکنم؛ خبر ندارند که چه هست. شما الان جوان هستید، نیرو دارید، حوصله دارید، وقت دارید، گرفتاری زیادی ندارید، از این فرصت استفاده کنید. یکی از فرصتها هم همین اردوهای جهادیاست؛ این اردوهای جهادی بمراتب بهتر از اردوهایی است که متأسّفانه هنوز هم معمول است. با اینکه من هشدار داده‌ام، بعضی‌ها اردو درست میکنند که بفرستند اروپا؛ اردوی دانشجویی به اروپا! یکی از غلطترین کارها این است؛ این اردوی جهادی، از آن بمراتب بهتر و شرافتمندانه‌تر و مفیدتر است. حضور در اردوهای جهادی، تماس مستقیم با مردم، احساس مسئولیّت پیدا میکنید. انسان وقتی خدمت کرد به‌طور مستقیم، خدمت در چشم انسان عزیز میشود؛ نقاط ضعف را پیدا میکنید.


حضرت آقا 

بیست و دو مهر نود و چهار



نمایشگاه گروهی عکس شهر سردشت حاصل پوشش خبری گروه مستندسازی با مدیریت مریم کمار و با همکارانی عکاسان: زهرا عباسی٬ مهدی حاجی هاشمی٬ حسین افخمی ٬ زهره مقدسی و  است. 

این نخستین نمایشگاه عکس اردوهای جهادی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران است. 

هر سال گروه‌های جهادگر در سراسر کشور در شهرهای مختلفی به فعالیت می‌پردازند. در شهریور ۹۴ دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران دوازدهمین اردوهای جهادی خود را در بخش وزینه از توابع شهرستان سردشت استان آذربایجان غربی با حضور حدودا ۲۰۰ نفر از اساتید و دانشجویان برگزار کرد. 

سردشت شهری است که در سال ۶۶ مورد هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته است. اردوهای جهادی در قالب گروه‌های تخصصی از جمله پزشکی٬ دندان پزشکی٬ دامپزشکی٬ عمران٬ نقاشی دیواری٬ آموزش ٬فرهنگی ٬ کارآفرینی٬ مامایی٬ مددکاری٬ مستند سازی٬ کشاورزی و پژوهش به فعالیت می‌پردازد. 

 

افتتاحیه: ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶

بازدید: ۳ تا ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

گالری خانه عکاسان ایران: تهران، خیابان سمیه، نبش خیابان حافظ، طبقه همکف



+ برای جلسه معارفه و معرفی کار که به دفتر بسیج رفتم، کار خیلی حرفه ای تر از اینکه چند عکاس بخواهند بروند و کار اردوی جهادی را پوشش تصویری بدهند معرفی شد. و تمام بزرگترهای گروه هم به سبب دانش و هم به سبب تجربه از من بالاتر بودند، طوری که همان اول خواستم رفتن را منتفی کنم. اولین دلگرمی را آقای حاجی هاشمی در جلسه اول به من داد، در کمال ناباوری گفت عکس هایم را دیده و خوب بوده. از همه مهم تر اعتماد خانم کمار عزیز که مرا به هم به عنوان یکی از اعضا تیم مستند پذیرفت. باعث افتخار بود همکاری با آقای افخمی و همراهی دوست خوبم زهره مقدسی. کار دو هفته ای تیم ما در سردشت با تلاش های همه، مخصوصا مسئول تیممان به نتیجه رسیده، شماهم دعوتید... :)

| ز. عین |