- خط ِ تیره -

آپلود عکس

        

« إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَاناً وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ »

«انفــــال – 2 »

 

مــــؤمنان

تنها کسانى هستند که

هرگاه نام خــــــــــدا برده شود

"دلـــــ " هاشان ترســــــان میگردد

و هنگامى که

آیـــــات او بر آنـ ها خوانده مى‏شود،

" ایمانــ " شان فــــزونتر مى‏گردد

و تنها

 بر پروردگارشان توکـــــــل دارند

 

آیه نوشتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ :

 

مؤمن

چقدر خوفـــــ ت بر رجا ء ـت غلبه کرده است ؟! ..

اصلا غلبه هم نه !

بین خوف و رجا بودنـ ت چقدر است ؟! ..

قربان ِ فضلــ ش بروم

اما از عدلـــ ش هم ، آگاهی ؟! ..

اطرافـ ت را نگاه کن

کم میبینی نشانه هایش را ،

برای بار دیگر به خاک افتادن ؟! ..

چقدر با دیدن آن ها باغ ایمانـ ت سر سبز تر شده است ؟! ..

اصلا ً اینها به کنار ...

خودت بگو

توکلــ ت را با چه میزانی بسنجم ، مــــؤمن؟! ..

 

 

_____________________________

 

پــ .نـــ : مخاطب خاص دارد ... "خود"م را می گویم !!

 

تا داده ام عنان توکــــل زدست خویش  ///  کارم  همیشه در گره استخاره هاست ...

 

 

 

 

         + غرض آن است آنقدر رشد کنیم که مشکلات انگیزه هایمان را نمیراند ...

       ++ می گویم بد شده ام ؟!... می گوید کمـــــــــــی...

            اما من که میدانــ م زیـــــادی ... من بنده ی ستارالعیوبم ...

    +++ دعا کنید روز به روز با کتابــــ ش بیشتر انس بگیرم ...

           درمانـــــ م را میان اعجاز کلمه هایش نهفته است ، میدانـــ م ...

 ++++ توکل معنایش قبول واگذاری است، یعنی متعهدشدن و قبول کردن ...

           چقـــــــدر گفتنـ ش راحت است : " توکلت علی الله "

 

 

| ز. عین |

حاشیه بر متن  (۲۷)

زندگی رو زیاد جدی نگیر، چون هرگز از اون زنده بیرون نمیری..
| ز- عین |
.
زیبا نوشتی............
| ز- عین |
.
۰۳ تیر ۹۰ ، ۱۶:۰۲ جلال الدین رومی
.
.
غم را دیدم که پیاله ای پر از غصه سر می کشد
صدایش کردم وگفتم:
«شیرین است ُ این طور نیست»
با ترشرویی پاسخ داد:
«تو با این دخالت ُ کسب و کارم را از رونق انداختی ُ چگونه
می توانم از این پس اندوه را به تو بفروشم ُ در حالی که می دانی
غم موهبت است نه مصیبت.» .
.
.
...
بنی آدم به هر کسی که امیدوار
است واگذار می شود
و اگر جز به خدا به کسی
امید نداشت
خدا او را به دیگری
وا نمی گذاشت.

« حضرت محمد صلی الله علیه و آله - نهج الفصاحه »
| ز- عین |
.
دیده ای بچه ای را که خطایی کرده و وقتی مادرش یا پدرش بازخواستش
میکند و او به جای آنکه شرمنده باشد خیلی محکم میگوید کردم که کردم ...
آن وقت آن پدر و مادر بیشتر سخت می گیرد و عتابش بیشتر میشود ...
اما
اگر همان بچه سرش را پایین بیندازد و شرمنده باشد از خطای خود,
رفتار پدرش چگونه می شود؟
وقتی شرمندگی را در وجودش می بیند
وقتی می بیند که قبل از هر چیزی , او شکسته است,
دیگر سخت نمی گیرد ...
حتی از او دلجویی هم می کند ...
"ان الله عند المنکسره قلوبهم"

سلام
استفاده کردم از مطلبتون ...
کاش
همه ی پنجره ها را ببندیم الا پنجره ای که رو به خدا باز می شود ...

سلامت باشید همیشه
دلتون پرنور ...
| ز- عین |
.
عطش من گواه آتش توست // جرعه ی آتشی بنوشانم

سلام خواهرخوبم...
چه دردی نهفته است میان طوفان واژه هایت.
آرام شدنت را آرزو دارم...بروی در آغوشش "خدا را می گویم"
| ز- عین |
.
ما مدتیست به مومن نامیدن خودمان مشکوکیم!!
| ز- عین |
.
بـه عـزم تـوبـه سـحر گفتم استخاره کنم
بـهـار تـوبـه شـکن می‌رسد چه چاره کنم
سـخـن درسـت بـگـویـم نـمـی‌تـوانـم دیـد
کـه مـی خـورنـد حریفان و من نظاره کنم
چو غنچه با لب خندان به یاد مجلس شاه
پـیـالـه گـیـرم و از شـوق جـامـه پاره کنم
بــه دور لــالــه دمـاغ مـرا عـلـاج کـنـیـد
گــر از مــیــانــه بــزم طـرب کـنـاره کـنـم
ز روی دوست مرا چون گل مراد شکفت
حـوالـه سـر دشـمـن بـه سـنـگ خـاره کنم
گـدای مـیـکـده‌ام لـیـک وقـت مستی بین
کـه نـاز بـر فـلـک و حـکـم بـر ستاره کنم
مـرا کـه نـیـسـت ره و رسـم لـقمه پرهیزی
چــرا مــلــامــت رنــد شــرابــخـواره کـنـم
بـه تـخـت گـل بـنـشـانـم بـتـی چـو سـلـطانی
ز سـنـبـل و سـمـنـش ساز طوق و یاره کنم
ز بـاده خـوردن پـنـهـان مـلـول شد حافظ
بـه بـانـگ بـربـط و نـی رازش آشکاره کنم
خیلی وبلاگ خوبی داری ...

خیلی قشنگه...
ولی اگه بیای تو سایت مجمع ما عالی تر میشه...باور کن..به جون خودم راست میگم
| ز- عین |
.

عاشق خدا باش تا معشوق خلق شوی
| ز- عین |
.
۰۴ تیر ۹۰ ، ۱۷:۰۶ میناکر عشق
سلام خواهری ماه من:)
ممنونم که به میناگر سر میزنی و هستی!
خانوم شما ارتباط خارجیتون کم شده هاااااا:دی
آره آبجی عاشق شدم رفت...
جدا جدا هم واسه اینه که...:(
منم بغــــــض...
به همچنین عزیز دلم.
الله حافظ و...
| ز- عین |
.
۰۴ تیر ۹۰ ، ۱۷:۰۹ میناگر عشق
خواهری من و چه به طوفانف اینم این...
همه دعا لازمیم به یادتم و محتاج...
آبجی راستی من دردش رو چشیدم و کشیدم...
زیبا بود
و گفتن و توکلت علی الله آسونه راس میگی اما عمل بهش! دل شیر و قدم محکم میخواد...
دعا کـــن:(
| ز- عین |
.
۰۴ تیر ۹۰ ، ۲۱:۳۲ جنجال یک سکوت
فاذا عزمت فتوکل علی الله
ان الله یحب المتوکلین...
| ز- عین |
.
و این گونه قرآن خواندن است که تو را ثبات مى‏دهد و به امن مى‏رساند تا در اوج بحران آرام باشى و در متن معرکه چون کوه…

یا زهرا
| ز- عین |
.
خدایا ! یک عمر سرت داد زدیم که چیزهایمان را کجا گذاشتی !؟

نگو که گمشان کرده بودی

تا تو را پیدا کنیم ....
| ز- عین |
.
پروردگارا !
پناه می برم به تو
از اینکه
تو
بی نیاز باشی
ومن نیازمند گردم...
| ز- عین |
.
سلام.خدا قوت...
خیلی زیبا نوشتی. چقدر دلم میخواد با کتابش انس بگیرم واقعا.
توکلت علی الله
یا مهدی

چقدر دلم برای نوشته هات تنگ شده بود ..
آدم ها محکومند آبجی ..

خدا ، قربان معرفتت که مستقیم نگاهم نمی کنی ... مبادا خجالت بکشم و تحقیر بشوم ازاین روسیاهی ...
الهی کیف أیس من حسن نظرک ...

......

. . .

راه رو گر صد هنر دارد
توکل بایدش ...


تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست
راهرو گر صد هنر دارد......توکل بایدش....

| ز- عین |
.
عید مـــــــــــسلمانی اتــــــــــــ مـــــــــــبارک ...

| ز- عین |
.
دریابیم
به کرامت ِ حضورش
خطاب ِ
اِقراء ِ
محبوب را ...

۰۹ تیر ۹۰ ، ۱۸:۳۲ گمنام مثل پدرم
خواند زبان دلم ثنای محمد(ص)
ماند خرد خیره در لقای محمد(ص)
دیده دل، جام جم به هیچ شمارد
سرمه کند گر زخاک پای محمد(ص)
عید مبعث بر همگان مبارک ...
" توکلت علی الله"
و
عیدتون مبارک!
و
التماس دعا!

ایکاش رهبر عزیز امام خامنه‌ای قبول میکردند و ریاست جمهوریرا به دست می‌گرفتند واقعا که آقای احمدی‌نژاد مردم را بیچاره کرده . آقای رئیس جمهور گرانی های بی حد و حصر کمر مردم را شکسته است. اجاره های بالا داد مردم را درآورده است. قبل از هدفمندی یارانه ها بارها گفتید که با اجرای این قانون سفره های قشر محروم جامعه رنگین تر خواهد شد اما چیزی که ما امروز می بینیم سفره هایی است که هر روز خالی تر می شود. دیگر نمی توانیم سر سفره گوشت بگذاریم زیرا توان خرید آن را نداریم حتی نان خالی را با قناعت باید بخوریم و حالا باید کم کم یادبگیریم که شیر هم نخوریم.

ارسال حاشیه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">